Dział Zajęcia Pasa Drogowego i Zamówień Publicznych
Do zadań Działu Zajęcia Pasa Drogowego i Zamówień Publicznych należy:
1. wydawanie zezwoleń oraz uzgadnianie trasy i określanie warunków przejazdu pojazdów nienormatywnych przez miasto Suwałki,
2. wydawanie i uzgadnianie zezwoleń na wykorzystywanie dróg w sposób szczególny,
3. sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad,
4. sporządzanie potrzebnych danych statystycznych i wymaganej sprawozdawczości,
5. prowadzenie ewidencji dróg, dróg rowerowych, obiektów mostowych, przystanków oraz murów oporowych, gromadzenie danych techniczno-eksploatacyjnych i udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom,
6. udział w komisji ds. opiniowania projektów stałej i tymczasowej organizacji ruchu drogowego,
7. udział w komisji ds. uzgadniania dokumentacji projektowych,
8. uzgadnianie planów zagospodarowania przestrzennego i innych programów wynikających z ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym,
9. zbieranie i analiza danych o ruchu oraz dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego,
10. zbieranie i analiza danych o zdarzeniach na drogach,
11. prowadzenie czynności związanych z usuwaniem oraz przechowywaniem pojazdów z dróg, ulic i placów leżących na terenie miasta Suwałk, w przypadkach określonych w art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym,
12. administrowanie przystankami komunikacyjnymi stanowiącymi własność Gminy Miasto Suwałki,
13. wydawanie zezwoleń, a w tym:
a) na zajęcie pasa drogowego dróg wewnętrznych na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem i utrzymaniem tych dróg,
b) na wbudowanie urządzeń niezwiązanych z funkcją drogi w pasie drogowym dróg wewnętrznych oraz reklam,
14. wydawanie zezwoleń w drodze decyzji administracyjnych, a w tym:
a) na zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg publicznych;
b) na wbudowanie urządzeń niezwiązanych z funkcją drogi w pasie drogowym dróg publicznych oraz reklam;
15. przekazywanie i odbiór zajętego pasa drogowego, kontrola robót prowadzonych w pasie drogowym,
16. zarządzanie kanałami technologicznymi oraz zawieranie umów na ich wykorzystanie,
17. prowadzenie ewidencji i kontroli placów zabaw,
18. pełnienie nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem Systemu Roweru Miejskiego w zakresie merytorycznym,
19. wykonywanie innych zadań ciążących na organie zarządzającym drogami publicznymi wynikających z obowiązujących przepisów prawa,
20. przygotowanie i prowadzenie procedur udzielania zamówień publicznych na zadania objęte planem budżetu Zarządu zgodnie z ustawą – Prawo zamówień publicznych
i uregulowaniami wewnętrznymi Dyrektora,
21. sporządzanie zbiorczych planów zamówień publicznych Zarządu według rodzaju zamówienia,
22. sprawowanie funkcji sekretarza w pracach komisji przetargowych w przeprowadzanych postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego,
23. udzielanie wyjaśnień komórkom organizacyjnym przy opracowywaniu niezbędnych dokumentów dotyczących postępowań prowadzonych w ramach posiadanych kompetencji,
24. weryfikowanie pod względem formalno-prawnym dokumentów dot. zamówień publicznych (m.in. wniosków o przeprowadzenie postępowania, szacunkowej wartości zamówienia i sposobu sporządzenia przedmiotu zamówienia przekazywanych przez komórki organizacyjne wnioskujące o przeprowadzenie postępowania),
25. sporządzanie dokumentacji związanej z tokiem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a w szczególności:
a) sporządzanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
b) publikowanie ogłoszeń,
c) prowadzenie dokumentacji postępowań,
d) sporządzanie protokołu zgodnie z wymogami ustawy PZP,
26. sporządzanie sprawozdania z udzielonych zamówień zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych,
27. prowadzenie procedury związanej z rozpatrywaniem odwołań i wnoszonych skarg,
28. przygotowywanie i przekazywanie do Działu Finansowo-Księgowego dokumentów w sprawach zwrotu wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
29. prowadzenie rejestru zawartych umów,
30. przygotowywanie projektów umów, aneksów i porozumień dotyczących realizowanych zadań Zarządu,
31. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Zarządu,
32. prowadzenie dokumentacji związanej ze szkodami komunikacyjnymi,
33. prowadzenie całokształtu spraw związanych z telefonami stacjonarnymi oraz korzystaniem przez pracowników ze służbowych telefonów komórkowych,