KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA MONITORINGU WIZYJNEGO
W ZARZĄDZIE DRÓG I ZIELENI W SUWAŁKACH
Zgodnie z art.13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych przetwarzanych za pomocą urządzeń Monitoringu Wizyjnego jest Zarząd Dróg i Zieleni w Suwałkach reprezentowany przez Dyrektora ZDiZ z siedzibą przy Sejneńska 84, 16-400 Suwałki. Dane kontaktowe Administratora to: tel.(87) 566 78 55, e-mail: sekretariat@zdiz.suwalki.pl, adres elektronicznej skrzynki podawczej (ESP) na ePUAP: /ZDIZsuwalki/esp.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz korzystania z przysługujących Pani/Panu praw związanych z przetwarzaniem danych. Kontakt tel. (87) 567 57 32, e-mail: iod@zdiz.suwalki.pl, pisemnie na adres Administratora.
- Administrator przetwarza dane osobowe w postaci wizerunku zarejestrowane za pomocą monitoringu w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracowników oraz osób przebywających w budynku i na terenie monitorowanym, ochrony mienia na podstawie wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze – art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. e RODO w zw. z art.22² § 1 Kodeksu pracy oraz art. 9 a i art. 50 ustawy o samorządzie gminnym.
- Zakresem monitoringu zewnętrznego objęto teren wokół budynku przy ulicy Sejneńskiej 84 tj. obejście budynku, place i drogi wewnętrzne, miejsca parkingowe.
- Zakresem monitoringu wewnętrznego objęto pomieszczenia:
- ciąg komunikacyjny na parterze i halę warsztatową w budynku przy ulicy Sejneńskiej 84,
- ciąg komunikacyjny na I piętrze w budynku przy ulicy Sejneńskiej 82.
- Miejsca monitoringu oznaczono dodatkowo tabliczkami informacyjnymi umieszczonymi w miejscach ogólnie dostępnych i widocznych.
- Nagrania obrazu monitoringu przetwarzane są wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane i przechowywane będą w okresie do 30 dni od dnia nagrania.
- Jeżeli nagranie obrazu z monitoringu stanowi dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Administrator powziął wiadomość, że może ono stanowić dowód w postępowaniu, powyżej wskazany termin przetwarzania ulega przedłużeniu do czasu zakończenia prawomocnego postępowania.
- Po upływie wyżej wskazanych okresów przetwarzania nagrania z monitoringu zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie wskazują inaczej.
- Osoba zarejestrowana przez system monitoringu posiada prawo żądania od administratora dostępu do danych osobowych, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, na zasadach określonych w RODO, z uwzględnieniem praw i obowiązków Administratora wynikających z przepisów prawa.
- Dane osobowe możemy przekazywać i udostępniać wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
- Osoba, której dane dotyczą ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzasadnione jest, iż dane osobowe przetwarzane są przez administratora niezgodnie z przepisami RODO.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.