A
A
A
Wersja kontrastowa

O ZDiZ

Statut

Załącznik do Uchwały Nr XV/146/2011
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 30 listopada 2011 r.

STATUT ZARZĄDU DRÓG I ZIELENI W SUWAŁKACH

Rozdział 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

Zarząd Dróg i Zieleni, zwany w dalszej części statutu „Zarządem”, jest jednostką organizacyjną Gminy Miasto Suwałki nieposiadającą osobowości prawnej działającą w formie jednostki budżetowej.

§ 2

Siedzibą i obszarem działania Zarządu jest miasto Suwałki.

§ 3

Bezpośredni nadzór nad działalnością Zarządu sprawuje Prezydent Miasta Suwałk.

Rozdział 2.
PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI ZARZĄDU

§ 4

  1. Zarząd wykonuje obowiązki zarządcy dróg publicznych położonych w granicach administracyjnych miasta Suwałki, w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
  2. Przedmiotem działania Zarządu jest zarządzanie:
    1. wszystkimi drogami publicznymi usytuowanymi w granicach administracyjnych miasta Suwałki z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych;
    2. wszystkimi wydzielonymi geodezyjnie drogami wewnętrznymi położonymi w gruntach stanowiących własność Gminy Miasto Suwałki lub Skarbu Państwa, z wyłączeniem dróg wewnętrznych przekazanych w zarząd innym jednostkom organizacyjnym Gminy Miasto Suwałki;
    3. ruchem na drogach;
    4. zielenią miejską;
    5. innymi nieruchomościami przekazanymi przez Gminę Miasto Suwałki w trwały zarząd, zarządzanie lub administrowanie;
    6. oświetleniem dróg i terenów publicznych;
    7. słupami ogłoszeniowymi;
  3. Zarząd realizuje ponadto inne zadania Gminy Miasto Suwałki z zakresu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta.
  4. Zarząd może świadczyć usługi innym podmiotom.

§ 5

  1. Zarząd wykonuje swoje zadania na podstawie przepisów prawa, a w szczególności:
    1. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zmianami);
    2. ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zmianami);
    3. ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 z późn. zmianami);
    4. ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zmianami);
    5. ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zmianami);
    6. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zmianami);
    7. ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zmianami);
    8. rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r.w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. Nr 177, poz. 1729);
    9. ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zmianami).

Rozdział 3.
ORGANIZACJA ZARZĄDU

§ 6

  1. Zarządem kieruje Dyrektor.
  2. Dyrektor Zarządu realizuje zadania w ramach pełnomocnictw i upoważnień udzielonych przez Prezydenta Miasta Suwałk.
  3. Do czynności przekraczających zakres pełnomocnictwa wymagana jest zgoda Prezydenta Miasta Suwałk.
  4. Do zadań Dyrektora Zarządu należy w szczególności:
    1. organizowanie pracy Zarządu;
    2. kierowanie podległymi pracownikami;
    3. reprezentowanie Zarządu wobec organów administracji rządowej i samorządowej w zakresie powierzonych mu uprawnień;
    4. prowadzenie prawidłowej gospodarki finansowej;
    5. sprawowanie nadzoru i kontroli nad wykonywaniem zadań przez podległych pracowników;
    6. zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
  5. Dyrektora w czasie jego nieobecności zastępuje Zastępca Dyrektora lub wyznaczony przez niego pracownik.

§ 7

  1. Zarząd jest pracodawcą osób w nim zatrudnionych, w rozumieniu przepisów prawa pracy. W imieniu Zarządu wszelkie czynności z zakresu prawa pracy wykonuje Dyrektor.
  2. Czynności z zakresu prawa pracy wobec Dyrektora wykonuje Prezydent Miasta Suwałk.
  3. Organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy oraz pracowników określa Regulamin Pracy.

§ 8

Organizację i szczegółowe zasady funkcjonowania Zarządu określa Regulamin Organizacyjny Zarządu ustalony przez Dyrektora Zarządu i zatwierdzony przez Prezydenta Miasta Suwałk.

Rozdział 4.
GOSPODARKA MAJĄTKOWA I FINANSOWA

§ 9

  1. Majątek Zarządu jest mieniem Gminy Miasta Suwałki i może być wykorzystywany jedynie do realizacji celów związanych z działalnością statutową.
  2. Zarząd jest jednostką budżetową i posiada rachunek bankowy.
  3. Zarząd prowadzi rachunkowość i sporządza sprawozdania finansowe zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie.
  4. Podstawę gospodarki finansowej Zarządu stanowi plan finansowy.
  5. Oświadczenia w zakresie praw i obowiązków majątkowych składa samodzielnie Dyrektor Zarządu.

Rozdział 5.
KONTROLA ZARZĄDU

§ 10

Kontroli Zarządu dokonują pracownicy Urzędu Miejskiego w Suwałkach upoważnieni przez Prezydenta Miasta Suwałki.

Rozdział 6.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 11

Zmiany Statutu dokonuje się w trybie właściwym dla jego uchwalenia.

Pliki do pobrania